Elektrochemiczne mechanizmy strat prądowych w modułach PV
Amerykańscy naukowcy z NREL (National Renewable Energy Laboratory) przy współpracy z przedstawicielami firmy SunPower przeanalizowali mechanizmy i ścieżki przepływu prądu upływu obserwowane w modułach fotowoltaicznych na bazie krzemu krystalicznego, które uprzednio zostały poddane działaniu wysokiej temperatury i wilgotności oraz dużej polaryzacji napięcia względem ziemi.
Fotowoltaiczne przystanki autobusowe – cz. 1.
Autonomiczne instalacje fotowoltaiczne stają się coraz bardziej popularne za sprawą niewielkich nowoczesnych obiektów architektonicznych. W artykule: „Autonomiczna stacja naprawy rowerów zasilana modułami fotowoltaicznymi – projekt studentów z Politechniki Śląskiej” opisywaliśmy tego typu autonomiczny system fotowoltaiczny, który służy do zasilania serwisu rowerowego a jednocześnie jest nowoczesnym obiektem budowlanym. Podobny, ale znacznie bardziej zaawansowany projekt został zrealizowany przez firmę Helioenergia w ramach projektu: „Autonomiczny przystanek komunikacji publicznej z wbudowanym systemem dynamicznej informacji pasażerskiej” akronim APKOP. Opracowany przystanek na potrzeby promocji nazwano “Helio Smart Shelter”.
Warstwy antyrefleksyjne wytwarzane metodą zol-żel do zastosowań w fotowoltaice
Typowe komercyjne moduły fotowoltaiczne zawierają w swej konstrukcji przednią hartowaną szybę, która zabezpiecza ogniwa przed negatywnym wpływem środowiska oraz jest elementem nośnym dla całego modułu fotowoltaicznego (PV). Jest wiele czynników, które mogą prowadzić do spadku wydajności modułów PV. Jednym z nich jest zjawisko odbicia części promieniowania od powierzchni szkła.